Trefoldighetskirken i Arendal



Trefoldighetskirken i Arendal kalles også Skagerrak-katedralen. Plassert på en høyde over byen, drøyt 80 meter høy, utgjør den et ruvende landemerke i byen vår. Med sine rustikke teglstein utgjør den et fantastisk bakteppe for bybilder, og fotoklubben møtes gjerne ved kirken for nattfotografering. For ikke lenge siden var jeg så heldig å få meg en tur til topps i tårnet -- glimrende timet, da vi klatret forbi kirkeklokkene akkurat i det klokka slo hel time..!
Dessverre var det en overskyet og disig dag, og jeg hadde heller ikke planlagt særlig godt med tanke på hvilke objektiver jeg hadde med meg -- stativ hadde jeg heller ikke. Jeg måtte booste ISO-en og har brukt en god del tid med redigeringen for å få et noenlunde akseptabelt resultat. Jeg er ikke helt fornøyd med bildene men har i det minste lært ett og annet med tanke på kommende turer til topps i tårnet!

Bildene er fra to ulike anledninger; klikk for å se i fullskjermvisning:



Vi klatret helt til topps, opp i den irrgrønne hatten:



På det høyeste var jeg ca. to etasjer over kirkeklokka:







Urverket og baksiden av en av de fire urskivene:



Line er oppslukt av ett av vinduene:



Min versjon av samme vindu:





2 comments :

Siddhartha Joshi at: 7. november 2014 kl. 10:42 sa...

wow! I love the fantastic pictures...

Birgit at: 7. november 2014 kl. 10:56 sa...

Thank you, Siddhartha. :)

Legg inn en kommentar

Alle bilder (CC-BY-NC) Birgit Fostervold. Drevet av Blogger.