En weekendtur til Danmark



Vi rømte landet under grunnlovsjubileet, er det innafor? Vi hadde i alle fall en nydelig familieweekend uten mas og stress, det er verdifullt når far i huset er sesongarbeider med høysesong fra påske til høstferien. :) Mens jeg venter på anledning til å se over de "ordentlige" bildene kjører jeg i kjent stil på med mobilbilder! De to øverste er fra fergeavreise KRS fredags ettermiddag. Ankomst DK sent fredagskveld:


Skagen (Grenen) søndag:


Hirtshals, søndag:


Og en fantastisk dobbel regnbue over Skagerrak på overfarten hjem søndagskveld:

5 comments :

Monica S Engell at: 22. mai 2014 kl. 20:51 sa...

Jeg skulle til å spørre om hvilken mobil du har... men så det i taggen,- imponerende! Jeg må visst begynne å inkludere mobilen i tankene, de gangene jeg tenker at "søren at jeg ikke har med kameraet"
Herlige bilder fra Skagen!
Ha en fin kveld:)

Birgit at: 23. mai 2014 kl. 12:52 sa...

Mobilen ligger "alltid" i høyrehanda, så det er så enkelt å løfte den og knipse, jeg gjør det nesten uten å tenke på det merker jeg. Med apper som Snapseed er det jo ingen sak å få til bilder som holder helt greit nivå teknisk, der kan man jobbe med bildene nesten som man jobber med raw-filer på en pc. Takk for kommentar! :)

Liv Johanne at: 23. mai 2014 kl. 18:46 sa...

Flotte reisebilder! Ja iphone er undervurdert, og snapseed uunværlig,- bruker ofte begge deler selv. :)
Takk for hygglig kommentar hos meg, du setter fingeren på ting jeg etterstreber, sånn som god kontakt med modell og akseptable bilder for hele slekta, så veldig morsomt at du kommenterer nettopp det :)
Ha en fin helg!

Doug England at: 3. juni 2014 kl. 20:53 sa...

Nice series of images Birgit. I like being able to see locations through the eyes of another photographer.

I also like the quote you have at the top of your blog
"Don't shoot what it looks like. Shoot what it feels like."
(David Alan Harvey)
I used this quote recently on my FB page in reference to some of my work.

Birgit at: 4. juni 2014 kl. 09:46 sa...

Thank you, Doug. I really love it in Denmark - the flatness is very different from the Norwegian mountains and steep hills, and the light especially in spring is just amazing. This was a family weekend-getaway, so I didn't take many "proper" photos, but the cell phone helps convey at least a zest of the visual impact a place has.

I collect photography inspirational quotes! :)

Legg inn en kommentar

Alle bilder (CC-BY-NC) Birgit Fostervold. Drevet av Blogger.